30 november 2024, 11:00 - 15:00

Familjelördag: dekorera askar

Under Familjelördag ses vi i utställningarna för att skapa tillsammans. Vi tar inspiration ifrån utställningarnas innehåll och utforskar olika material och tekniker. Den här lördagen är vi kreativa och skapar fina askar.

I utställningen Ett hem visas olika bilder av hur ett hem kan se ut och vara. Bland annat kan du se verk av konstnären Carl Larsson, som även målat den stora tavlan Nu är det jul igen (som avtäcks den första advent). Men redan på lördagen tjuvstartar vi med julpyssel under Familjelördag. Varför inte göra en egen ask som du kan förvara dina hemligheter i eller kanske en ask att ge bort i julklapp?

Den här familjelördagen är särskilt för barn i åldrarna 4–12 år. Fri entré för vuxen som kommer i sällskap med barn samt för unga till och med 18 år.

När: 30 november 11.00–15.00
Plats: utställningshall 1, Dunkers kulturhus
Entré: fri entré för barn och unga till och med 18 år samt för vuxen i sällskap med barn

• 30 november 2024, 11:00 - 15:00