Spektra – en kulturstudio för dig med idéer

Spektra är en del av Dunkers kulturhus. I vår kulturstudio kan du förverkliga dina idéer. Det kan vara din första utställning, en EP, en dansföreställning eller något helt annat på temat kultur. Spektra hjälper dig hela vägen från idéstadie till färdig produktion. Hos oss kan du få hjälp med allt från lokaler till utrustning och projektplanering.

Vi arbetar med all form av kultur och har samarbetspartners och kontakter över hela Helsingborg. Även om du inte är helt säker på vad du vill göra kan du komma till Spektra för att prata med oss. Tillsammans kanske vi kan hjälpa dig att hitta rätt. Oavsett om du behöver lite, lagom eller mycket stöd i ditt skapande är du välkommen till Spektra. Du har också möjlighet att använda Dunkers kulturhus andra lokaler i ditt projekt, som danssalen, vår utställningsvägg, musikrum med mera.

Allt är kostnadsfritt.

Som medlem i Spektra får du:

• Låna en arbetsplats för dina konst- eller kulturprojekt
  • Låna lokaler för evenemang
  • Låna utrustning för foto- och filmprojekt
  • Låna dansstudion
  • Vara med på Kick-offs, festligheter och meet-ups
  • Förtur på arrangemang
  • Gratis kaffe/te

Medlem kan du bli om du är 15 och 25 år. Ett medlemskap kostar ingenting.

För att boka lokaler kontakta Spektra genom DM @spektra_dkh eller spektra@helsingborg.se
Kompisar som inte är medlemmar är hjärtligt välkomna.

Du behöver inte vara medlem för att få coaching eller arrangera event på Spektra.

Spektras öppettider

Spektras finns på Dunkers kulturhus entréplan.
Vi har öppet onsdagar och torsdagar klockan 14:00–20:00.