När drömmar korsas – Kulturskolans vårutställning 2022

Visades 28 april – 8 maj 2022

Helsingborgs kulturskola förvandlar både små och stora drömmare sina stora och små drömmar till något riktigt. I utställningen När drömmar korsas visas elevernas skapelser och uttryck som gestaltar deras olika drömmar i livet.

Alla drömmer vi om något. Men har du någonsin försökt att gestalta din dröm? Det är precis det som eleverna på Helsingborgs kulturskola har gjort i den här utställningen. Drömmarna kommer till liv via ord, lera, bild, film samt i design och via dans, teater och även cirkus. Eleverna har byggt och diskuterat. De har dansat, jonglerat och framfört teater. Någon drömmer om en fantasivärld där allt inte behöver vara perfekt. Och en annan är intresserad av vad som händer med miljön och skapade en skog av lera. Ingen dröm är för stor eller för liten. Här visas olika drömmar sida vid sida.