Dania Saad Aziz – I poetens ögon

Visas 15 augusti – 1 september

I poetens ögon är en gränsöverskridande utställning där poesi, konst och musik förenas i en unik helhet. Den är det andra steget i Dania Saad Aziz (f. 2009) kreativa resa med Dunkers kulturhus.

I utställningen presenteras sex dikter, som var för sig fångar de känslor och stämningar som Dania Saad Aziz tolkat genom sina sinnen. Varje dikt åtföljs av citat som belyser dess tema och budskap. Tillsammans med konstverk skapade av Leonora Sjödin, bildar dessa element en visuell och emotionell upplevelse som berör och inspirerar.

Dania Saad Aziz om utställningen:
Genom mitt arbete strävar jag efter att dela min syn på världen och visa hur poesi kan fungera som en bro mellan känslor och upplevelser. Jag ser fram emot att dela med mig av mitt projekt med er och hoppas att ni lämnar utställningen med nya insikter och inspiration.

Vernissage för Dania Saad Aziz – I poetens ögon torsdagen 15 augusti klockan 18.00.