Om Helsingborgs kulturskola

Vi gör alla val. Hela tiden. Vissa av våra val påverkar oss mer, andra påverkar oss mindre. Vissa av våra val påverkar hela vårt liv och formar oss till dem vi blir när vi växer upp. Några av våra val tas av andra. Föräldrar gör ständigt val för sina barn och ledare gör val för sina följare. De flesta val vi tar är vardagliga. De riktigt viktiga valen i livet kan påverka flera generationer av människor.

Tänk tanken att Beethoven valt att aldrig komponera musik eller spela piano? Och vad hade hänt om Lady Gaga valt att aldrig gå sin egen väg? Eller om Vincent van Gogh valt att lyssna på sina kritiker och inte målat några av sina mest kända konstverk?

Att sätta sina barn i Helsingborgs kulturskola, eller låta barn och unga själva få göra valet, är valet som kan ändra allt. Här kan barn och unga utveckla sin kreativitet inom musik, sång, dans, teater, konst, media och film eller nycirkus.

Vem kan ansöka till kulturskolan?

Alla som är mellan 5–19 år är välkomna att ansöka till Helsingborgs kulturskola.

Så funkar det

FAQ – Svar på våra vanligaste frågor