Community Manager med kommunikationsansvar

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Om arbetsplatsen
Kulturen är en viktig drivkraft för att göra Helsingborg till den mest attraktiva staden. Här bedrivs en aktiv och synlig kulturpolitik utifrån kulturinstitutionerna, de fria kulturutövarna och det civila samhällets engagemang. Förvaltningens publika verksamheter innefattar Helsingborgs bibliotek, Helsingborgs museer och Dunkers kulturhus. Tillsammans stöds de av gemensamma stabsfunktioner för kommunikation, administration, ekonomi och HR.

BoostHBG arbetar för att utveckla Skåne som en kreativ, innovativ och mer kollaborativ plats för professionella filmskapare. På BoostHBG tror vi på en värld där alla kan delta, utbyta, lära sig och inspireras av varandra. Vi arbetar i en samarbetsmiljö med mål att skapa den mest kollaborativa och dynamiska regionen i Sverige för kreatörer. Vi tror på en vision om en kollaborativ region men vi behöver din hjälp. Läs mer om BoostHBG här: https://boosthbg.se/
Arbetsplatsen är en del av Dunkers kulturhus, avdelningen Program och produktion.

Arbetsuppgifter
Huvudarbetsuppgiften är att: Äga och driva community frågan med allt det innebär samt ansvara för BoostHBG´s kommunikationskanaler.

Vi behöver en vikarierande Community manager som kan börja omgående och arbeta med oss till hösten 2024.

I rollen som Community manager ingår att: 

  • Utveckla och implementera strategi kring BoostHBGs community
  • Aktivt växa, driva och utveckla BoostHbgs community samt Utveckla, gynna och värna om det engagemang som finns kring BoostHBG
  • Utveckla strategier för att skapa och underhålla ett kollaborativt mindset hos kreatörer i regionen
  • Skapa sammanhållning, förtroende och stärka relationer med nuvarande och potentiella kreatörer och partners

Du kommer därför att arbeta med bland annat att:

  • Utveckla och arrangera befintliga och nya event och koncept för BoostHBGs community och alumninätverk
  • Sköta, skapa och utveckla innehåll för BoostHBGs kommunikationskanaler, med stöd av kulturförvaltningens kommunikationsavdelning
  • Utveckla sätt för BoostHBG att dela med sig av kunskap och lärdomar genom både eget och andras material och paketera det på ett attraktivt sätt
  • Utveckla koncept för att belysa och exponera våra kreatörer i våra kommunikationskanaler

Det är viktigt för oss att du kan svara på ”varför” vi gör som vi gör. Det vill säga; varför vi väljer att göra just det här inlägget eller eventet och vad vi hoppas uppnå med detta.

Det innebär att arbeta strategiskt (för oss) och förankrat till dem vi är till för.

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av liknande roll
  • Dokumenterad erfarenhet av att skapa inbjudande, inkluderande och kreativa mötestillfällen och event
  • Erfarenhet av digital marknadsföring
  • Erfarenhet av att använda Google Analytics, Adwords editor, Facebook Business manager samt Adobe suite
  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Meriterande:

  • Dokumenterad vana av att arbeta självständigt och leda sig själv
  • Stort kontaktnät och kännedom bland Skånes kulturaktörer, eventlokaler, restauranger, festlokaler och liknande
  • Förståelse för/erfarenhet av arbete inom audiovisuella produktionsbranscherna
  • Vi ser gärna också att du är:
  • Trygg och bekväm med att navigera föränderlighet. Lätt att anpassa sig och har god problemlösningsförmåga
  • Genuin nyfikenhet på andra och vilja att lära sig mer
  • Uppfinningsrik med fingertoppskänsla för att skapa god ton och engagemang i sociala medier
  • Utmärkt social förmåga. Bra på att bygga och vårda relationer både online och i fysiska möten
  • Lyhörd, bra på att samarbete och god förmåga att kommunicera
    ..och att du kan:

Artikulera information som du fångar upp från communityt för att hjälpa organisationen vara relevant och kunna utveckla nya spår
Tänka på saker utifrån en kreativ och även analytisk synvinkel
Övrig information
Sista ansökningsdag: 27 september 2023. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att kalla till intervju innan ansökningstiden stänger

Anställningsform: Vikariat
Omfattning: 60 %
Tillträdesdatum: 2 oktober 2023
Varaktighet: 1 september 2024
Antal tjänster: 1

Ansök här

Fick du hjälp av informationen på sidan?